מאז המצאתו, לפני כ-100 שנה כמכונה נגישה ונפוצה, מהווה הטרקטור החקלאי את ליבת כלי העבודה במשק ובחווה. כמחליף הסוס או הפרד כך גם הטרקטור משמש למשימות הקשות פיסית, כאלו שבעבר דרשו המון כוח עבודה, זיעה ומאמץ. הטרקטור מתוכנן לשאת ציוד – מלפנים או מאחור, לגרור משקל כבד (כמו מחרשה) או להפעיל ציוד נישא או נגרר, דוגמת מזרעה, מרסס או כף קדמית. כמכונה לא זולה כלל, וככלי שאמור להתאים למגוון הרחב של המשימות שלכם ושל המשק/דרישות שלכם, בחירת הטרקטור המתאים היא לא פעם קריטית, ולבטח עם השלכות מרחיקות לכת. במדריך שאתם קוראים ניסינו לתת נקודות עיקריות לגביהם יש לשים לב בבואנו לרכוש את הטרקטור המתאים לנו ולצרכינו.
טרקטור קומפקטי רב תכליתי למשק המעורב צריך לדעת לעשות הכל – מעבודה בתוך הרפת/דיר, עבודה עם כף, גרירת עגלה, עיבוד אדמה, קציר, ריסוס ועוד.
עצה כללית חשובה: תתייעצו! תלמדו מניסיונם של אחרים, ולא מאחד. ככל שתרחיבו את מעגל ה”יועצים” שלכם, בעלי הניסיון כמובן, תלמדו יותר מה מומלץ ומה לא. די למשל בעובדה שאיש השירות באזורכם למותג מסוים אינו מקצועי בכדי לפסול טרקטור מאותו המותג, שכן השירות הוא חלק מהכלי. תשאלו, תבררו, דברו עם בעלי כלים, סוחרים, בעלי מוסכים ותחסכו עוגמת נפש. לא להתבייש! בהצלחה!
שימוש
לפני התקציב, הסוג, המותג והצבע, חשוב להכין רשימה של משימות עבור הטרקטור המיועד שלכם. ככל שתכינו רשימה מפורטת יותר של שלל המשימות, תדייקו את בחירת כל יתר הפרמטרים – הספק, ממדים, הינע, תצורה וכיו”ב, והוא ישמש אתכם באופן היעיל ביותר. יש משמעות למקום בו הטרקטור יפעל (בתוך מבנה, רק בשדה, כולל נסיעות ארוכת יותר, בגרירה, עם או בלי כף וכיו”ב) ולייעוד – שלרוב יהיה יותר מאחד. אם הטרקטור ישמש רק או בעיקר לעבודה עם כף, חשוב לבדוק מול היצרן/יבואן יכולות נשיאה של הסרן הקדמי, הכנה מוקדמת להתקנת כף ולברר מחירי כפות – שזה תחום נפרד העומד בפני עצמו. במקרה זה נקדיש פרק מיוחד לבחירת הכף הנכונה שיכלול גובה העמסה מרבי, נפח ומשקל העמסה, תפעול, מחיר ושירות. במידה ונעבוד עם מגוון כלים מומלץ לברר לגבי כפות עם ניתוק וחיבור מהירים, יחסכו את הירידה והעלייה לטרקטור בכל החלפת מכלול קדמי. גם ניתוק וחיבור כל הכף, כולל הזרועות, שווה בדיקה, הן מבחינת הצורך שלנו והן מבחינת האחסון (מקום).
טרקטור שישמש רק מפעיל אחד יכול לכלול “פינוקים” ואבזור שופע ורגיש יותר, שכן מן הסתם נשמור עליו כראוי. טרקטור שישמש עובדים שכירים או כמה מפעילים שונים, מומלץ שתפעולו יהיה פשוט וקל, שיציע הנדסת אנוש יעילה ונוחה ושיכלול כמה שפחות מערכות רגישות. מי שאינו מפונק יכול לבחור גם עבור עצמו טרקטור בסיסי יותר, וזה יבוא לידי ביטוי במחיר הנמוך, לעיתים באופן משמעותי (הבדלים בין תיבות הילוכים, רמות אבזור, אם יש, סוגי כיסאות, קבינה פתוחה/סגורה וכיו”ב). בהכללה נמליץ להימנע ממערכות מורכבות ויקרות יותר ומפינוקים ותוספות שאינם ממש נדרשים (אך מפתים לרכישה…) בטרקטור שלא ישמש אותנו במשך רוב שעות היום, כמו טרקטור במשק קטן או מעורב, בד”כ, בניגוד לטרקטורי עיבודים, למשל, שלעיתים עובדים סביב לשעון ואז לנוחות המפעיל יש גם משמעות כלכלית.
חדש או משומש
בקניית טרקטור משומש טמון, על פניו ייתרון מובהק: המחיר. אבל, זה לא תמיד מדויק. ראשית – טרקטורים מבוקשים נהנים לא פעם מירידת ערך נמוכה, זאת אומרת שגם כלי עם כמה מאות או אף אלפי שעות יכול להיות יקר למדי והוא יתקשה להצדיק את הפער מול כלי חדש, על האחריות המגיעה איתו. שנית, וזה דורש בדיקה פשוטה במוסכים הרלוונטיים: עלויות הטיפול והתיקון. בכלים משומשים יש להשקיע בבדיקה עצמה, שאינה זולה, ובטיפולים שעלולים להיות יקרים, בפרט כאשר מדובר במכלולים הדורשים תיקון או החלפה. אחרון ולא תמיד חביב: טרקטור משומש יימכר במזומן. טרם נולד החקלאי שימכור את הטרקטור הישן שלו בתשלומים…
לכן, מכל אלו, שווה לשקול לעומק וברצינות רכישת טרקטור חדש, מהיבואן – כולל אחריות מלאה, שקט נפשי לפחות לתקופה מסוימת ואופציה לתנאי רכישה נוחים יותר (תשלומים). אלו נתונים שיש לבדוק לפני קבלת ההחלטה מול היבואן ולשקלל בהחלטה הסופית.
תקציב
לאחר שקיבלתם את ההחלטה מה אתם צריכים והאם חדש או משומש, הגיע הסעיף המכריע יותר מכל איך ייראה הטרקטור שלכם ובאיזה צבע יהיה: התקציב. בהמשך לסעיף הקודם – קביעת התקציב צריכה כמובן להתבסס על היכולות, אבל גם על השימוש והמטרה לשמה אתם קונים טרקטור. אם זהו כלי עבודה עיקרי ומרכזי עבורכם, למשל במשק הכולל רפת, והטרקטור יעבוד שעות ארוכות מדי יום במגוון משימות – הגיוני שתשקיעו בכלי עבודה מרכזי שכזה סכום שיחסוך כאבי ראש ובזבוז זמן יקר במוסך או כשהכלי מושבת. כלי כזה צריך להיות תמיד חזק במעט ממה שנדמה, אמין ככל הניתן ובעיקר -עם שירות יעיל ומהיר של היבואן. ולדברים האלו יש מחיר. למי שנדרש לטרקטור, אבל באינטנסיביות פחותה – למשל: בעבודה במשתלה, בגינון, בפיתוח נופי וכיו”ב – יכול “להרשות לעצמו” להתכוונן על כלי זול קצת יותר, אולי חלש במקצת, וכזה שמפרטו יענה בדיוק על הצורך – ולא יותר. בחירה זו משמעותית ודורשת התייחסות רצינית שכן פערי המחיר בין הכלים השונים – עם כמעט אותם הנתונים ‘על הנייר’ – יכולים להיות מהותיים.
הספק
בטרקטור, ניתן לומר בהכללה שכמה שיותר כוח – כך עדיף; בטרקטור רב-שימושי טווח ההספקים רחב למדי והוא נע – באופן גס – בין 50 ל-150 כ”ס. טרקטור שעבודתו הקשה ביותר תהיה כיסוח, יוכל להסתפק לא פעם גם ב-40 כ”ס, ואף פחות. טרקטור שיצטרך לגרור ולהפעיל מכבש חציר, גם אם קומפקטי, יידרש לרוב לפחות למנוע שמייצר 75 כ”ס, למשל. במשקים קטנים או שמשתלות או בעבודות גינון ניתן להסתפק גם בכלים קטנים עוד יותר (25-50 כ”ס), כאשר עקרונות הבחירה דומים בכולם. ההספק המתאים עבורכם נקבע בהתאם למשימות, ולציוד איתו תעבדו. טרקטור קומפקטי עם כף, למשל, המשמש לעבודות חצר קלות יחסית ופה ושם חריגה בדמות כיסוח או חריש קל, יכול להסתפק גם עם פחות מ-50 כ”ס. טרקטור שעובד במשק גדול יותר ומשימותיו נעות בין עבודת העמסת חבילות חציר במתבן ועד לחריש עמוק, יצטרך הרבה יותר כוח, מן הסתם.
יש להבין איזה הספק דורש כל כלי וכלי במשק שלנו, איתו יעבוד הטרקטור, מהם המשקלים שנגרור, איזו כף (משקל וגובה הרמה) תתחבר לטרקטור וכיו”ב. הכלי שידרוש את ההספק הגבוה ביותר יקבע את ההספק המינימלי של הטרקטור שלנו, ותמיד רצוי שלטרקטור יהיה קצת יותר כוח מהנדרש. זה משמעותי לגבי צריכת הדלק, הבלאי והאמינות.
בסיס גלגלים וממדים
מעבר לממדים הכוללים (אורך, רוחב וגובה – נתונים משמעותיים לגבי אחסה וזריזות/כושר תמרון בחצר) יש לבדוק את בסיס הגלגלים, המרחק בין מרכז הסרן הקדמי לאחורי. מדד זה חשוב במיוחד בכלים הנושאים משקלים מלפנים, כמו כף, או מאחור – כמו מזרעה או מרסס. ארוך יותר יהיה יציב יותר. לרוב הטרקטורים גם יכולת להגדיל או לצמצם את מרווח הגלגלים, קרי: המרחק בין הגלגלים מהצדדים. חשוב להבין היכן הטרקטור יפעל ומהן מגבלות המקום שלכם – למשל: כניסה ויציאה דרך פתח במבנה, רוחב נתון של שער וכיו”ב, ומכאן להקיש את מינימום/מקסימום רוחב הטרקטור המתאים עבורכם. גם נתון רדיוס/קוטר הסיבוב משמעותי, כי הוא קובע איזה מרחק בין מגבלות (מדרכות, גדרות, קירות וכיו”ב) נדרש עבורכם.
הינע
מומלץ לשקול היטב איזה הינע דרוש (כפול או אחורי בלבד) מאחר ויש לכך השלכות על הבלאי, צריכת הדלק וסעיף עלות הצמיגים. הינע כפול זה תמיד נחמד ומועיל, אך זה עולה יותר כסף, ולא תמיד באמת נדרש. במידה וכך (למשל: במשתלה, שם אין בעיות עבירות, במשימות חקלאיות קלות יותר, על אדמה המאפשרת אחיזה גבוהה או בכלים הנוסעים רוב הזמן בחצר המשק) מומלץ לוותר עליה. הינע כפול, על-פי רוב, מקטינה את יכולת הצידוד של הגלגלים הקדמיים, ומכאן מגדילה את רדיוס/קוטר הסיבוב המינימאליים. “הבעיה” כיום היא שרוב הטרקטורים הקומפקטיים מוצעים רק עם הינע כפול…
קבינה
טרקטור עם קבינה סגורה יהיה כבד, יקר ומורכב יותר לתחזוקה. אל התחזוקה הרגילה של הטרקטור יש להוסיף מערכות תצוגה ומיזוג ופוטנציאל נזק גדול יותר, פשוט כי יש יותר מה לקלקל (שמשות, למשל, הן סיפור לא זול בכלל). היתרונות הם בבידוד מתנאי החוץ (חשוב לבדוק את המזגן) ובתוספת הגנה משמעותית לא רק בעת התהפכות, חלילה, אלא גם מגופים העפים לכיוון הנהג כמו מוץ, אבק, בוץ ואף מעבר לכך.
טרקטור נטול קבינה יהיה לרוב פשוט ובסיסי יותר, העלייה והירידה ממנו זריזה ומהירה יותר והחיבור לסביבה יעיל ומדויק יותר.
הבחירה בין קבינה סגורה לפתוחה תלויה כמו בכל יתר המדדים בצורך שלנו. עובדים הרבה בחוץ, בכל תנאי מזג אוויר? הבחירה בקבינה היא הכרח. הכלי משמש בעיקר למשימות קצרות ובטווח קצר מהבית? אפשר לוותר על החסרונות ולהסתפק בקבינה פתוחה שתחסוך גם לא מעט כסף.
יציאות כוח
ככלי המפעיל ציוד ולא רק גורר או נושא אותו, יש לטרקטור “יציאות כוח”, זאת אומרת: כוח היוצא מהטרקטור לטובת ציוד המתחבר אליו, דוגמת כף קדמית, מרסס נישא, מתחחת או עגלה עם ארגז מתרומם (הייבר). הכוח יוצא מהטרקטור בשני אופנים עיקריים: כוח הידראולי, קרי: נוזל הידראולי הזורם בלחץ גבוה במערכת צינורות ואליהם ניתן לחבר ציוד המופעל באופן דומה. מערכת הידראולית, בקצרה, יודעת להסב את לחץ השמן לפעולה מכאנית. PTO : קיצור של Power take off, או ‘יציאת כוח’ מכאנית. ה-PTO מוצע בכל טרקטור מאחור, בחלק מהכלים גם מלפנים, ובחלק קטן גם בצדדים/מלמטה (נדיר). בהכללה ניתן לתאר את ה-PTO כגל הינע המקבל כוח ישירות מהמנוע (לעיתים דרך מערכת הידראולית נפרדת), ואליו ניתן לחבר ציוד המופעל באופן מכאני. נדיר עדיין אך ככל הנראה היא תהיה נפוצה יותר בעתיד היא יציאת הכוח החשמלית. מדובר בשקע המוציא חשמל אותו הטרקטור מייצר, ואליו ניתן לחבר ציוד המופעל חשמלית. עבור רובנו זה פחות רלוונטי בעיקר בגלל שיש עדיין מעט ציוד חשמלי בשוק המיועד לטרקטורים.
מה לבדוק? לכל טרקטור נתון של “הספק PTO” שכשמו כן הוא: כמה כוח סוס מועבר דרכו. מדובר בפחות מהספק המנוע המרבי, לכן חשוב לברר אותו. הלחץ ההידראולי מופיע אף הוא במפרט הטרקטור והוא מצוין כ’ליטר/לדקה’ או ‘גלון/דקה’ בכלים האמריקאים, נתון המגדיר הן את מהירות הזרימה והן את הנפח בזמן נתון. חשוב לברר בטרם נחליט איזה טרקטור מתאים לנו מהן דרישות הציוד איתו נעבוד; נתון זה מופיע במפרט הציוד הרלוונטי, או תחת “מינימום ספיקה נדרשת” בציוד המופעל הידראולית, או “מינימום הספק PTO” בציוד המופעל עם PTO.
צמיגים
עלות צמיג טרקטור היא משמעותית ולכן חשוב לברר כמה עולה צמיג קדמי או אחורי. לעיתים יש מידות נדירות יותר שמחירן גבוה, וכאמור – צמיגים קדמיים בטרקטורים כפולי הנעה שיקרים מצמיגים בטרקטורי 2×4. צמיגים הם חלק מעלויות התחזוקה ויש לקחת זאת בחשבון הכולל.
זרועות הרמה
זרועות ההרמה מאחור הן חלק חשוב ואינטגראלי מיכולות הטרקטור, והן מאפשרות הרמת ציוד לגובה הנדרש הן לעבודה והן להובלתו. גם כאן חשוב לבדוק שביצועי הזרועות מתאימות לדרישותינו; יש להכיר את משקל הציוד איתו נעבוד, ולוודא שלזרועות היכולת להרים ציוד זה בבטחה. מכאן מומלץ לרכוש טרקטור שזרועותיו האחוריות מסוגלות להרים תמיד קצת מעבר למקסימום שנידרש לו. בכל מפרט של טרקטור מופיע נתון כושר ההרמה המרבי של הזרועות, ויש לשים לב למרחק מהבסיס שלהן: לעיתים מופיע כושר ההרמה המרבי באמצע הזרועות (תוך ציון המרחק מבסיס הזרוע) ולעיתים בקצה הזרועות. האחרון הוא הרלוונטי עבור רוב השימושים. יש גם טרקטורים רב-שימושיים עם זרועות הרמה קדמיות, אך הם נדירים יותר ועבור רוב המשתמשים פחות רלוונטיים. מדובר בזרועות קצרות יותר שעיקר משימתם היא להרים ציוד ייעודי כמו מיכל לריסוס, מרסס, מחרשה קדמית, מקצרה וכיו”ב. גם כאן, במקרה וזרועות קדמיות חשובות עבורנו, קל למצוא את נתון כושר ההרמה המרבי במפרט, לרוב מגיעות זרועות קדמיות עם יציאות כוח מכאנית (PTO) והידראולית, לאפשר הפעלת מגוון ציוד גם בקדמת הטרקטור.
משקל
בהכללה, משקל הטרקטור לרוב עולה או יורד בהתאם לגודל הטרקטור ולהספק. המשקל משמעותי כאשר הטרקטור נושא ציוד; יש לברר עם היצרן האם הציוד המיועד הוא במשקל שהטרקטור יצליח להתמודד איתו בבטחה, והמשקל משפיע על האחיזה, כמו למשל בחריש. יש הבדל משמעותי בכוח הנדרש להניע מחרשה עם להב אחד, שניים ויותר, בין עומק החריש הנדרש, ובין סוגי המחרשות – מתהפכת או רגילה, למשל. גם את נתוני הציוד הזה יש להביא בחשבון לפני ההחלטה בדבר בחירת הכלי המתאים לנו.
חשוב לציין שהגודל לא תמיד קובע, ושישנם טרקטורים קומפקטיים למדי בממדיהם (למשל: טרקטורים פירקיים כפולי הנעה) עם יותר מ-100 כ”ס, וטרקטורים גדולים יותר עם 75 כ”ס.
הידראוליקה
לטרקטורים כיום יש לרוב מערכת הידראולית הכוללת משאבה מרכזית אחת המפעילה את ההיגוי ויציאות הכוח, ומספקת לחץ ל’ברזים’ ההידראוליים מאחור או מלפנים אליהם מתחבר ציוד המופעל בלחץ שמן. בחלק מהכלים יש מערכת כפולה כאשר האחת קטנה יותר והיא אחראית על ההיגוי והשנייה על כל היתר. השיטה השנייה יעילה ונוחה יותר שכן ההיגוי או הפעלת ציוד אינם מושפעים זה מזה.
לרוב המשימות במשק מערכת יחידה או כפולה אינם מהווים הבדל מהותי. מה שכן חשוב לבדוק הוא את הספיקה (בעיקר של המשאבה הגדולה יותר, במקרה של 2 משאבות) – האם היא תואמת את דרישותינו והציוד הרלוונטי, ואת כמויות הנוזל ההידראולי לצורך התחזוקה. חשוב מאוד להתאים את הציוד ההידראולי שנפעיל ליכולות הטרקטור
תיבת הילוכים
בשוק כיום אינספור סוגי תיבות הילוכים, מידניות פשוטות עם מצמד מכאני ועד ואריאטור (גיר רציף) מפוקח מחשב. בהכללה ניתן לציין שמומלץ לשים לב האם תיבת ההילוכים מאפשרת שינויי כיוון מהירים, האם היא כוללת הילוכי זחילה (קרי: מהירויות נסיעה איטיות במיוחד שלא תמיד רלוונטיות עבור רובנו) – נקודה משמעותית בעיקר כאשר עובדים עם כף, והאם היא נוחה לשימוש עבורנו. הנוחות שבתפעול בכלי רב משימתי תקבע את יכולתנו למצות את מלוא הפוטנציאל, בטיחות ההפעלה והורדת העומס מאיתנו, המפעילים, בעיקר לאורך זמן. במקרה של טרקטור משומש צריך לשבת על הכלי ולנסות אותו, עם הדרכה מבעליו, ולראות שאנו מצליחים לתפעל אותו כראוי ובבטחה. במקרה של טרקטור חדש ניתן, לרוב, לבחור בין כמה אופציות של תיבות הילוכים, ויש להבין מאיש המכירות את היתרונות והחסרונות של כל אחת מהן, ומכאן להקיש איזו היא המתאימה ביותר עבורכם.
הנוזל שנמצא בלחץ גבוה מפעיל את עצמו על המרכיבים הפיזיים של הטרקטור. זה ממיר את הלחץ לכוח מכני, ובכך מקל על התנועה.
למערכת ההידראולית חשיבות עליונה בטרקטורים. מציאת הטרקטור עם ההידראוליקה האידיאלית היא חיונית. הזרימה ההידראולית קובעת את כושר ההרמה של הטרקטור. כדי לייעל זאת, רוב החקלאים רוכשים מעמיס תואם.
תחזוקה
ככל שהטרקטורים ישנים יותר הם פשוטים יותר (לרוב) וניתן לבצע חלק ניכר מהתחזוקה, בוודאי השוטפת, בבית. זה לא מתאים לכל אחד וחשוב מאוד, במקרה של טרקטור משומש, להבין בדיוק מה נדרש לתחזוקה, והיכן יש שירות לתיקון תקלות משמעותיות יותר או לביצוע טיפולים מורכבים וגדולים יותר, ובנוסף – לברר עלויות מגוון רחב של חלפים. הבדלי עלויות התחזוקה וחלקי החילוף בין המותגים והדגמים השונים יכולים להיות משמעותיים. אין לקנות טרקטור מבלי לבדוק נקודה זו מראש – ולברר עלויות אמיתיות לתחזוקה. לרוב ניתן שירות “עד הבית”, וחשוב לברר אצל לקוחות נוספים שביעות רצון, ומנותן השירות – את זמינותו, והעלויות השונות.
טרקטור חדש יותר לרוב ידרוש איש תחזוקה ושירות מקצועי, וטרקטור חדש לגמרי ידרוש רק נציג מטעם היבואן, וזאת במסגרת תנאי האחריות.
תיאור המוצר |
דויץ-פאהר 4080E |
סוליס S75 Shuttle XL |
ג'ון דיר 5075M |
מסי פרגוסון MF 4708 M |
קובוטה M4-073 |
---|---|---|---|---|---|
יצרן | Deutz-Fahr | סוליס | ג’ון דיר | מסי פרגוסון | קובוטה |
דגם | 4E | S Series | 5M | MF 4700 M | M4003 |
גרסה | 4080E | S75 Shuttle XL | 5075M | MF 4708 M | M4-073 |
מנוע | SDF 3.0L | Yanmar Solis105 | John Deere PowerTech 3029 EWX | AGCO Power 3.3L | Kubota V3307-CR-TE5 |
נפח | 3.0 ליטר | 4.1 ליטר | 2.9 ליטר | 3.3 ליטר | 3.3 ליטר |
מספר צילינדרים | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 |
הספק מנוע | 75 כ”ס | 75 כ”ס | 75 כ”ס | 82 כ”ס | 74 כ”ס |
הספק מנוע מרבי (Boost) | 76 כ”ס | לא מוצע | לא מוצע | לא מוצע | לא מוצע |
הינע | 2×4, 4×4 | 4×4 | 2×4, 4×4 | 2×4, 4×4 | 4×4 |
תיבת הילוכים | 12F+3R, 15F+15R | 12Fx12R Synchro Shuttle, 20Fx20R Synchro Shuttle | PowrReverser 16F/16R, PowrReverser Hi-Lo 32F/16R | 12F+12R, 24F+24R, 48F+48R | 18F+18R, 18F+18R Dual Speed |
מהירות נסיעה מרבית | 30 קמ”ש (2×4), 40 קמ”ש (4×4) | 35 קמ”ש, 40 קמ”ש | לא פורסם | 40 קמ”ש | 40 קמ”ש |
מהירות זחילה | לא פורסם | 0.25 קמ”ש, 1.22 קמ”ש | לא פורסם | 0.11 קמ”ש, 1.42 קמ”ש | לא פורסם |
משקל עבודה | 2,750 ק”ג (2×4), 2,950 ק”ג (4×4) | 3,550-3,720 ק”ג (קבינה פתוחה), 3,825-4,245 ק”ג (קבינה סגורה) | 3,700 ק”ג (קבינה פתוחה, 2×4), 3,900 ק”ג (קבינה סגורה, 2×4), 3,975 ק”ג (קבינה פתוחה, 4×4), 4,175 ק”ג (קבינה סגורה, 4×4) | 2,950 ק”ג (2×4), 3,150 ק”ג (4×4) | 2,570 ק”ג |
משקל מרבי סרן קדמי | לא פורסם | לא פורסם | לא פורסם | לא פורסם | לא פורסם |
משקל מרבי סרן אחורי | לא פורסם | לא פורסם | לא פורסם | לא פורסם | לא פורסם |
משקל כולל מרבי | 4,000 ק”ג (2×4), 5,200 ק”ג (4×4) | לא פורסם | לא פורסם | לא פורסם | לא פורסם |
אורך כולל | 3,860 מ”מ | 3,915-4,140 מ”מ (קבינה סגורה), 4,005-4,230 מ”מ (קבינה פתוחה) | 4,054 מ”מ | 4,067 מ”מ | 3,700 מ”מ |
רוחב | 1,839 מ”מ | 2,000-2,080 מ”מ | לא פורסם | 1,795-2,587 מ”מ | 1,850–2,150 מ”מ |
בסיס גלגלים | 2,100 מ”מ (2×4), 2,166 מ”מ (4×4) | 2,350 מ”מ | 2,350 מ”מ | 2,250 מ”מ | 2,135 מ”מ |
גובה תא מפעיל | 2,498 מ”מ | 2,490-2,650 מ”מ (קבינה סגורה), 2,500-2,730 מ”מ (קבינה פתוחה) | לא פורסם | 2,482 מ”מ | 2,090 מ”מ |
נפח מיכל דלק (ליטר) | 75 ליטר | 88 ליטר | 148.4 ליטר, 165.4 ליטר, 178.3 ליטר, 196.8 ליטר | 105 ליטר | 70 ליטר |
משאבה הידראולית (ספיקה) | 48 ליטר/דקה, 56 ליטר/דקה | 65 ליטר/דקה | 94 ליטר/דקה | 65 ליטר/דקה | 63 ליטר/דקה |
כושר הרמה בזרועות אחוריות | 2,500 ק”ג, 3,500 ק”ג | 2,500 ק”ג, 3,000 ק”ג | 2,336 ק”ג, 2,699 ק”ג | 3,000 ק”ג | 2,500 ק”ג |
כושר הרמה בזרועות קדמיות | לא קיים | לא קיים | לא קיים | לא קיים | לא פורסם |
PTO אחורי | 1000, 540, 540E | 1000, 540, 540E | 1000, 540, 540E | 1000, 540, 540E | 1000, 540, 540E |
PTO קדמי | לא קיים | לא קיים | לא קיים | לא קיים | לא פורסם |
צמיג אחורי | 16.9 R30 | 420/85R30, 460/85R30, 480/70R30 | 18.4R30, 460/85R30 | 340/85R38, 420/85R30, 420/85R34, 460/85R30 | 420/85R30 |
צמיג קדמי | לא פורסם | 280/85R24, 320/70R24, 320/85R24, 360/85R24 | לא פורסם | לא פורסם | 320/85R20 |
שימוש | טרקטור לשטח פתוח | טרקטור לשטח פתוח | טרקטור לשטח פתוח | טרקטור לשטח פתוח | טרקטור לשטח פתוח |
Weight | - | - | - | - | - |
Dimensions | אין מידע | אין מידע | אין מידע | אין מידע | אין מידע |
מידע נוסף | מידע נוסף | מידע נוסף | מידע נוסף | מידע נוסף |
תיאור המוצר |
דויץ-פאהר 5125 |
קובוטה M6-122 |
קייס Maxxum 125 |
ואלטרה A125 |
ניו הולנד T5.130 Auto Command |
---|---|---|---|---|---|
יצרן | Deutz-Fahr | קובוטה | קייס | ואלטרה | ניו הולנד |
דגם | Serie 5 | M6002 | Maxxum | סדרה A | T5 |
גרסה | 5125 | M6-122 | Maxxum 125 | A125 | T5.130 Auto Command |
מנוע | SDF FARMotion 45 | Kubota V6108-TIEF5 | FPT 4.5L | AGCO Power 44 MBTN-D5 | FPT 4.4L |
נפח | 3.85 ליטר | 6.1 ליטר | 4.5 ליטר | 4.4 ליטר | 4.4 ליטר |
מספר צילינדרים | 4 | 6 | 4 | 4 | 4 |
הספק מנוע | 120 כ”ס | 123 כ”ס | 125 כ”ס | 125 כ”ס | 120 כ”ס |
הספק מנוע מרבי (Boost) | 126 כ”ס | 143 כ”ס | 155 כ”ס | לא מוצע | 130 כ”ס |
הינע | 4×4 | 4×4 | 4×4 | 4×4 | 4×4 |
תיבת הילוכים | 10F+10R, 20F+20R, 30F+30R, 40F+40R, 60F+60R | 24F+24R, 32F+32R | 16×16 ActiveDrive 4, 17×16 ActiveDrive 4, 32×32 ActiveDrive 4 | 12+12R | CVT 2×1 AutoCommand (גיר רציף) |
מהירות נסיעה מרבית | 40 קמ”ש | 40 קמ”ש | 40 קמ”ש, 50 קמ”ש | 40 קמ”ש | 40 קמ”ש |
מהירות זחילה | לא פורסם | לא פורסם | לא פורסם | 0.15 קמ”ש | 0.02 קמ”ש |
משקל עבודה | 4,350 ק”ג | 6,000 ק”ג | 4,890 ק”ג, 5,190 ק”ג | 4,540 ק”ג | 5,500 ק”ג |
משקל מרבי סרן קדמי | לא פורסם | לא פורסם | לא פורסם | 3,500 ק”ג | לא פורסם |
משקל מרבי סרן אחורי | לא פורסם | לא פורסם | לא פורסם | 6,400 ק”ג | לא פורסם |
משקל כולל מרבי | 7,500 ק”ג | לא פורסם | 10,500 ק”ג, 9,500 ק”ג | 8,500 ק”ג | 8,800 ק”ג |
אורך כולל | 4,436 מ”מ | 4,620 ק”ג | 5,137 מ”מ, 5,189 מ”מ | 4,389-4,735 מ”מ | 4,397 מ”מ |
רוחב | 2,209 מ”מ | 2,110-2,511 מ”מ | 2,470 מ”מ | 2,139-2,361 מ”מ | 1,888-2,288 מ”מ |
בסיס גלגלים | 2,400 מ”מ | 2,690 מ”מ | 2,642 מ”מ, 2,684 מ”מ (עם סרן קדמי משוכך) | 2,500 מ”מ | 2,490 מ”מ |
גובה תא מפעיל | 2,717 מ”מ | 2,890 מ”מ | 2,887 מ”מ, 3,005 מ”מ, 3,025 מ”מ | 2,774 מ”מ, 2,824 מ”מ | 2,692 מ”מ |
נפח מיכל דלק (ליטר) | 145 ליטר | 230 ליטר | 210 ליטר, 250 ליטר | 175 ליטר, 183 ליטר | 180 ליטר |
משאבה הידראולית (ספיקה) | 55 ליטר/דקה, 90 ליטר/דקה | 115 ליטר/דקה | 190 ליטר/דקה, 86 ליטר/דקה | 98 ליטר/דקה | 110 ליטר/דקה |
כושר הרמה בזרועות אחוריות | 4,855 ק”ג, 5,410 ק”ג | 7,000 ק”ג | 4,781 ק”ג, 5,284 ק”ג | 5,200 ק”ג | 5,500 ק”ג |
כושר הרמה בזרועות קדמיות | 2,100 ק”ג | 3,260 ק”ג | 2,300 ק”ג, 3,100 ק”ג | לא קיים | לא פורסם |
PTO אחורי | 1000, 1000E, 540, 540E | 1000, 1000E, 540, 540E | 1000, 1000E, 540, 540E | 1000, 540, 540E | 1000, 540, 540E |
PTO קדמי | 1000 | 1000 | 1000 | לא קיים | לא פורסם |
צמיג אחורי | 270/95 R46, 480/80 R34 | 540/65R30, 650/60R38 | 600/65 R38 | 420/85R34, 460/85R38 | 13.6R38, 14.9R38, 16.9R34, 16.9R38, 18.4R34, 340/85R38, 380/80R38, 420/85R34, 420/85R38, 460/85R34, 480/70R34, 480/70R38, 520/70R34, 540/65R34, 540/65R38, 600/65R34 |
צמיג קדמי | 270/95 R32, 400/80 R24 | 420/65R24, 480/65R24 | 480/65 R28 | 340/85R24, 380/85R28 | לא פורסם |
שימוש | טרקטור לשטח פתוח | טרקטור לשטח פתוח | טרקטור לשטח פתוח | טרקטור לשטח פתוח | טרקטור לשטח פתוח |
Weight | - | - | - | - | - |
Dimensions | אין מידע | אין מידע | אין מידע | אין מידע | אין מידע |
מידע נוסף | מידע נוסף | מידע נוסף | מידע נוסף | מידע נוסף |
תיאור המוצר |
מסי פרגוסון MF 1740 M |
ג'ון דיר 4044R |
קובוטה L2-452 |
ברנסון 5025R |
---|---|---|---|---|
יצרן | מסי פרגוסון | ג’ון דיר | קובוטה | ברנסון |
דגם | MF 1700 M | 4R | L2 | Series 25 |
גרסה | MF 1740 M | 4044R | L2-452 | 5025R |
מנוע | Iseki 1.8L | Yanmar 4TNV88C-MJT | Kubota V2403-CR-E5-GE4 | KUKJE A2300N2 |
נפח | 1.8 ליטר | 2.2 ליטר | 2.4 ליטר | 2.3 ליטר |
מספר צילינדרים | 3 | 4 | 4 | 4 |
הספק מנוע | 40 כ”ס | 42.5 כ”ס | 44.9 כ”ס | 47 כ”ס |
הספק מנוע מרבי (Boost) | לא מוצע | לא מוצע | לא מוצע | לא מוצע |
הינע | 4×4 | 4×4 | 4×4 | 4×4 |
תיבת הילוכים | הידרוסטטי | PowrReverser 12F/12R, הידרוסטטי | 8F+4R, הידרוסטטי | 12F+12R |
מהירות נסיעה מרבית | 22.5 קמ”ש | לא פורסם | לא פורסם | 27.3 קמ”ש |
מהירות זחילה | לא פורסם | לא פורסם | לא פורסם | 1.857 קמ”ש |
משקל עבודה | 1,425 ק”ג | 1,710 ק”ג, 2,120 ק”ג (קבינה סגורה) | 1,700 ק”ג | 1,742-1960 ק”ג |
משקל מרבי סרן קדמי | לא פורסם | 1,600 ק”ג | לא פורסם | לא פורסם |
משקל מרבי סרן אחורי | לא פורסם | 2,400 ק”ג | לא פורסם | לא פורסם |
משקל כולל מרבי | לא פורסם | לא פורסם | לא פורסם | לא פורסם |
אורך כולל | 3,090 מ”מ | לא פורסם | 3,170 מ”מ | 3,511 מ”מ |
רוחב | 1,370 מ”מ | לא פורסם | 1,555 מ”מ | 1,625-1,828 מ”מ |
בסיס גלגלים | 1,695 מ”מ | 1,855 מ”מ | 1,895 מ”מ | 1,806 מ”מ |
גובה תא מפעיל | 2,455 מ”מ | לא פורסם | 2,250 מ”מ | 2,410-2,489 מ”מ |
נפח מיכל דלק (ליטר) | 36 ליטר | 52.2 ליטר, 56.9 ליטר | 50 ליטר | 45 ליטר |
משאבה הידראולית (ספיקה) | 41.5 ליטר/דקה | 65.8 ליטר/דקה | 37 ליטר/דקה | 42+19 ליטר/דקה |
כושר הרמה בזרועות אחוריות | 1,200 ק”ג | 1,135 ק”ג | 1,750 ק”ג | 1,500 ק”ג |
כושר הרמה בזרועות קדמיות | לא פורסם | לא פורסם | לא פורסם | לא קיים |
PTO אחורי | 540, 540E, 750 | 540, 540E | 540, 750 | 584, 791 |
PTO קדמי | לא פורסם | לא קיים | לא קיים | לא קיים |
צמיג אחורי | 13.6-16, 315/80D-16, 9.5-24 | 13.6-28, 16.9Lx24, 22.5LL-16.1, 44×18-20 | 13.6×24 | 13.6-26, 17.5×24, 420/70R24, 44.0×18-20 |
צמיג קדמי | 24×8.5-12, 26×10.5-12, 7.0×14 | 10-16.5, 27×10.5-15, 27x12LL-15, 8-16 | 8.0×16 | 10.0×16.5, 29×12.50-15, 9.5-16 |
שימוש | קומפקטי/גינון | טרקטור לשטח פתוח | קומפקטי/גינון | טרקטור לשטח פתוח, קומפקטי/גינון |
Weight | - | - | - | - |
Dimensions | אין מידע | אין מידע | אין מידע | אין מידע |
מידע נוסף | מידע נוסף | מידע נוסף | מידע נוסף |